Planningsbeheer in een kliniek: hoe begin je eraan?

Clinique - Shyfter.be

Bent u verantwoordelijk voor het personeelsbeheer van een kliniek? Gebruik dan een planningssoftware in de gezondheidssector om gemakkelijk roosters te maken, het personeelsactiviteit te volgen en het dagelijkse werk te optimaliseren!

Tijdregistratie

Met de intuïtieve Shyfter Staff mobiele app of de tablet met Shyfter POS wordt tijdregistratie een fluitje van een cent. Elke medewerker meldt zich binnen enkele seconden aan met hun persoonlijke pincode!

Roosters

Met het intuïtieve Shyfter-interface is het maken van roosters nog nooit zo eenvoudig geweest! Of het nu gaat om vaste of flexibele werktijden, last-minute wijzigingen, alles wordt in enkele klikken geregeld!

Verlof

Met de Shyfter Staff mobiele app, die 24/7 beschikbaar is, kunnen uw medewerkers op elk moment verlofaanvragen doen. U hoeft ze alleen maar goed te keuren of af te wijzen op basis van de behoeften van de kliniek!

Afwezigheid

Help uw medewerkers bij het melden en beheren van hun afwezigheden. Ze kunnen ze rechtstreeks in de Shyfter-software integreren! Zelfs hun medische certificaten kunnen via onze mobiele app aan u worden voorgelegd.

Overuren

Om ervoor te zorgen dat geen enkel overuur verloren gaat, beheert Shyfter alle overuren van uw kliniekmedewerkers!

Productiviteit

Om de productiviteit van uw kliniek te waarborgen, is er geen betere software dan die van ons! Werkdruk toegenomen? Met het speciale Shyfter-tool past u het aantal aanwezige personen aan op basis van de te behandelen patiënten en de doelstellingen van het ziekenhuis of de kliniek.

Onze badgelezer, u kunt niet meer zonder.

Onze digitale prikklok is ideaal voor het beheer van het personeel van uw kliniek!

  • Geïnstalleerd in minder dan 5 minuten
  • Perfect geschikt voor een gezondheidsstructuur
  • Intuïtief klokken op smartphone of tablet
  • Persoonlijke pincode voor identificatie
  • Foto’s maken bij het klokken
  • Werkt offline
  • Gebruik ter plaatse en onderweg

Ik wil er meer over weten!

Het beheren van medisch personeel is nog nooit zo eenvoudig geweest.

  • Documenten en contracten worden opgeslagen in de speciale cloud voor uw kliniek
  • Aanwervingsinformatie van het personeel is altijd beschikbaar
  • Het opstellen van arbeidsovereenkomsten wordt vereenvoudigd met Shyfter Staff
  • Elektronische handtekening voor arbeidsovereenkomsten
  • Realtime volgen van verlofdagen, 24/7 beschikbaar
  • Administratief beheer vereenvoudigd met het stroomlijnen van het salarisproces

Gratis account aanmaken

Uw bedrijfsproductiviteit binnen handbereik.​

Shyfter staat klaar om de productiviteit van uw kliniek te waarborgen! We helpen u bij het bepalen van het ideale aantal medewerkers (artsen, verpleegkundigen, verzorgenden, medisch secretaresses…) om uw doelstellingen te halen.

  • Duidelijk zicht op toekomstige inkomsten
  • Mogelijkheid tot analyse van de evolutie van de kliniekprestaties
  • Personeelskosten beheren
  • Optimaliseren van de productiviteit van medewerkers
  • Wekelijkse productiviteit in één oogopslag bekijken
  • Hulpmiddel om menselijke behoeften te plannen

Mijn productiviteit optimaliseren

Geef uw teams keuzevrijheid.​

Door uw medisch en administratief personeel meer autonomie te geven, bespaart u tijd zonder de controle te verliezen. Dat is precies wat Shyfter mogelijk maakt!

Met Shyft Market kunt u beschikbare werksessies toewijzen aan de medewerkers van uw keuze. Iedereen kan solliciteren naar de gewenste diensten. U hoeft alleen maar de meest geschikte kandidaat te selecteren uit de sollicitanten voor elke sessie.

Vind ook Shift Swap in de mobiele app. Met deze tool kunnen medewerkers hun werksessies onderling ruilen in geval van last-minute onbeschikbaarheid. U moet nog steeds de verzoek tot ruilen goedkeuren of afwijzen, zodat u de controle houdt over de planning van uw kliniek!

Het is tijd om over te schakelen

Klaar om Shyfter en al zijn voordelen voor uw kliniek te ontdekken? We bieden u twee mogelijkheden.

U kunt nu gratis een account aanmaken. De functies zijn beperkt, maar u zult al snel zien hoe waardevol Shyfter is in het dagelijks leven.

U kunt ook een persoonlijke demonstratie aanvragen (ongeveer 20 minuten), zodat we samen kunnen bekijken of Shyfter de juiste oplossing voor u is.

Persoonlijke demonstratie aanvragen

Gratis account aanmaken

FAQ: Planningbeheer in de gezondheidssector

Hoe implementeer ik een planningsbeheersysteem in een kliniek?

Het selecteren van een software die gespecialiseerd is in personeelsbeheer in de medische sector is een goede eerste stap. Nadat de gekozen software is geïnstalleerd, moeten er enkele cruciale gegevens worden ingevoerd:

  • de lijst met verschillende werkschema’s;
  • de vaardigheden van elk personeelslid;
  • het personeelsvereiste voor elk werkschema;
  • het aantal werkuren voor elke medewerker.

Een goede training van het personeel is ook essentieel om alle voordelen van de gekozen software te benutten. Zorg ervoor dat elk personeelslid wordt getraind in de functies die hij zal gebruiken en blijf beschikbaar om vragen te beantwoorden. Door te kiezen voor geschikte software en deze goed voor te bereiden, zal het planningsbeheer in uw kliniek of ziekenhuis aanzienlijk worden vereenvoudigd!

Hoe maak ik een wachtplanning in een kliniek?

In een kliniek is het vaak noodzakelijk om een wachtplanning op te stellen. Of u nu 24 uur per dag open bent, of alleen overdag op weekdagen en in het weekend, de organisatie kan snel ingewikkeld worden. Om een wachtplanning in een kliniek op te stellen, begint u met het bepalen van uw behoeften op basis van uw activiteit en wettelijke verplichtingen. Maak een lijst van het personeel dat geschikt is om wachtdiensten te draaien en geef aan welke medewerker op welke post aanwezig kan zijn. Maak vervolgens evenwichtige rotaties die elk personeelslid de nodige rusttijden geven en overwerk voorkomen. Zorg tot slot altijd voor een buffer voor onvoorziene omstandigheden, om de voortdurende werking van uw kliniek te waarborgen! Met de Shyfter-software kunnen al uw parameters worden geïntegreerd om in een paar klikken wachtdiensten in te plannen!