Planningsbeheer van een supermarkt

Supermarché - Shyfter

Beheert u één supermarkt? Shyfter helpt u bij het coördineren en optimaliseren van uw personeelsbestand voor een soepele bedrijfsvoering. Onze  software voor planningsbeheer voor winkels en bedrijven  biedt een complete oplossing aangepast aan uw activiteitensector. Opmaak van roosters, tools voor werktijdanalyse, omzetraming… Wij geven u de sleutels om de tijdschema’s van uw kassiers, afdelingsmedewerkers, verkopers, ordervoorbereiders… te beheren.

Prikklok

Wij bieden een aanwezigheidssysteem op afstand voor meer flexibiliteit. U kunt de activiteiten van uw vestiging en de werktijden van uw medewerkers live volgen.

Schema’s

Shyfter biedt schema’s die zijn aangepast aan alle tijdsystemen, zowel vast als flexibel. Hij ontwerpt uurroosters op maat voor een optimale organisatie van uw teams.

Verlof

Beheer verlofaanvragen eenvoudig via ons online platform. U ontvangt real-time meldingen om op de hoogte te blijven van de afwezigheden van uw team en de continuïteit van de dienstverlening te garanderen.

Afwezigheden

Ons volgsysteem vereenvoudigt het beheer van onvoorziene gebeurtenissen. Identificeer snel afwezigheden en neem de nodige maatregelen om de activiteit van uw supermarkt onder alle omstandigheden op peil te houden.

Overuren

Beheer effectief de overuren van uw personeel met onze software. Minimaliseer de kosten en verbeter de productiviteit in uw bedrijf met een beter beheer van overuren. 

Productiviteit

Verbeter de prestaties van uw team met onze realtime monitoringtool. Identificeer inefficiënties en implementeer maatregelen om uw processen te optimaliseren en de productiviteit van uw supermarkt te verbeteren.

Vereenvoudig het inklokken van uw medewerkers met onze Shyfter-badgemachine

  • In slechts een paar minuten opgezet
  • Kledingcontrole bij elke check-in 
  • Ideaal voor supermarkten
  • Veilige registratie dankzij een persoonlijke code
  • Toegang tot realtime klokgegevens
  • Aanwijzen op afstand, perfect tijdens het reizen

Ik wil graag meer weten!

Personeelsmanagement wordt kinderspel met Shyfter

  • Een vereenvoudigd loonproces
  • Beter beheer van verlof en verzuim
  • Nauwkeurige gegevens om de activiteit van uw vestiging te monitoren
  • Een tool om documenten op afstand te ondertekenen
  • Een veilige en betrouwbare opslagruimte om uw documenten te bewaren
  • Een overwerkteller

Maak een gratis account

De productiviteit van uw supermarkt ligt in uw handen met Shyfter

  • Anticipeer nauwkeurig op uw omzet voor de komende maanden
  • Genereer gedetailleerde productiviteitsgegevens voor elke vestiging
  • Krijg een overzicht van uw toekomstige recepten
  • Creëer dienstregelingen die zijn aangepast aan de specifieke kenmerken van supermarkten
  • Maak een schatting van uw personeelskosten
  • Gebruik onze tools om uw teams te coördineren 

Maak een gratis account

Schema’s op maat met Shyfter

Shyfter ondersteunt u bij de aansturing en coördinatie van uw supermarktpersoneel. Onze tool maakt gebruik van de specifieke kenmerken van uw activiteitensector om dienstregelingen op maat op te stellen. Het houdt rekening met de aanwezigheidsgraad van uw structuur en de vaardigheden van uw personeel om planningen op te stellen die aan uw behoeften voldoen. U bent er zeker van dat u nooit te weinig personeel heeft, ook niet tijdens piekperiodes. Geen gedoe meer met afwezigheden en verlof, met Shyfter wordt u direct op de hoogte gehouden van de verzoeken van uw teams. U kunt gemakkelijker op afwezigheden anticiperen en geschikt vervangend personeel vinden.

Maak een gratis account

Het is tijd om actie te ondernemen

Er zijn twee keuzes voor u beschikbaar:

Door een gratis account aan te maken, krijgt u toegang tot enkele belangrijke functies van onze software. Net genoeg om u een overzicht te geven van wat onze tool voor u kan betekenen.

Wil meer zien? Vraag eenvoudig uw gratis demo van 20 minuten aan. Je hebt toegang tot alle Shyfter-functies. Genoeg om uw twijfels weg te nemen en u ervan te overtuigen dat onze oplossing voor u gemaakt is.

Vraag een gepersonaliseerde demo aan

Open een gratis account

FAQ: Planningsmanagement voor supermarkt

Hoe maak ik een effectieve planning voor mijn supermarktmedewerkers?

Bij een effectieve planning wordt rekening gehouden met verschillende criteria: 

  • De behoeften van het etablissement op het gebied van personeel
  • Drukke periodes
  • Taken die moeten worden volbracht
  • De vaardigheden om te mobiliseren
  • Beschikbaar personeel: caissière, caissière, demonstratiepersoneel, drive-thru orderpicker, etc.
  • Regelgeving arbeidstijden

Voordat de HR-afdeling van een supermarkt dienstregelingen ontwikkelt, moet zij de dagelijkse activiteiten van de vestiging analyseren om verkeerspieken en arbeidsbehoeften vast te stellen. Er moet rekening worden gehouden met de uit te voeren missies, de te mobiliseren vaardigheden en de beschikbaarheid van werknemers. Daarbij komt nog de verplichting om de wettelijke arbeidstijden te respecteren. Het is noodzakelijk om de uren eerlijk te verdelen en te zorgen voor een soepele rotatie om de productiviteit van de constructie te garanderen. Shyfter houdt bij het ontwikkelen van planningen rekening met al deze elementen. Dankzij onze intuïtieve interface kunt u met slechts een paar klikken de beschikbaarheid van uw medewerkers bekijken, taken toewijzen en rotaties beheren.

Hoe ga ik om met last-minute afwezigheden van mijn supermarktpersoneel?

Om het verzuim van medewerkers effectief te kunnen beheersen, moet een supermarkt eerst en vooral een duidelijk beleid opstellen over de te nemen stappen. Werknemers moeten op de hoogte worden gesteld van de te volgen procedure bij ziekte, te laat komen of verlof. Het doel is om tijd te besparen op het verzuimbeheer en zo snel mogelijk op de hoogte te zijn van de beschikbaarheid van uw personeel. Op deze manier kunt u snel reageren en teleurstellingen als gevolg van een gebrek aan mankracht vermijden. Met Shyfter hebben uw medewerkers een online ruimte om verzuimaanvragen en medische documenten in te dienen. U wordt direct op de hoogte gebracht van elke stap. Het enige dat u hoeft te doen, is de informatie valideren. 

Voor welke klussen gerelateerd aan een supermarkt kan er met Shyfter worden gepland?

Onze personeelsmanagementtool is geschikt voor alle beroepen gerelateerd aan foodsupermarkten: 

  • Kassa
  • Afdelingsmedewerker
  • afdelingsmanager
  • Bakker
  • Slager
  • Visboer
  • Verkoopassistent
  • Kassier beheerder
  • Winkelier
  • Voorraadbeheerder
  • Manager logistiek
  • Beveiligingsbeambte
  • Medewerker after-sales service
  • Personeelsmanager
  • Administratief Medewerker
  • Onderhoudsmanager
  • Beveiligingsagent
  • Bezorger
  • Uitvoerend assistent.